پاورپوینت آسم در کودکان و تاثیر ورزش بر آن

دسته بندي : کتاب و پژوهش » پزشکی
آسم یک مشکل تنفسی است که با تنفس سخت (تنگی نفس) و کوتاه شدن تنفس، که با صدای خس خس همراه است، مشخص می شود. دلیل این بیماری انقباض اسپاسمی عضلات صاف پیرامون نایژه و ترشح اضافی موکوس است.
یکی از تغییرات اختصاصی دیگری که در کودکان مبتلا به آسم روی می دهد remodeling  نام دارد که شامل هيپرپلازي سلولهاي گابلت، ضخيم شدن مامبران بازال زير اپي تليوم ولايه عضلات صاف است كه در كنار التهاب و بطور همزمان با آن اتفاق ميافتد و روي  آناتومي و عمل مجاري هوايي تأثير ميگذارد و با انسداد غير قابل برگشت مجاري هوا و افزايش پاسخ دهي مجاري هوايي ارتباط دارد.
آسم معمولاً زیر دو سالگی دیده نمی شود. این بیماری تمایل به تكرار شدن در نسلهای بعد وافراد خانواده دارد و متأسفانه اغلب همراه با سایر اختلالات حساسیتی مانند اگزما و تب یونجه است .
به هر حال با بزرگترشدن كودك بیماری وی تخفیف می یابد. در بسیاری از كودكان زیر یك سال خس خس سینه به علت برونشیولیت است كه سبب التهاب مجاری هوایی كوچك می شود. این كودكان الزاماً مبتلا به آسم نیستند و به تدریج كه بزرگتر می شوند و مجاری هوایی آنها عریض تر می گردد،  خس خس سینه نیز برطرف می شود. دراغلب موارد علت خس خس سینه عفونت است نه حساسیت .
دسته بندی: کتاب و پژوهش » پزشکی

تعداد مشاهده: 6590 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:1,177 کیلوبایت

 قیمت: 4,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: